Skip to main content

Featured

Electro-Pop’s Poet of Pain: Me & Melancholy Releases ‘Tears In The Rain’

‘Tears In The Rain’  by  Me & Melancholy Whenever there’s a new release from Me & Melancholy , it fills us with anticipation. This time, the artist paints a compelling portrait of human vulnerability and the complexity of interpersonal relationships.  ‘Tears In The Rain’ succeeds in capturing the essence of ephemeral beauty and the pain of the inevitable, expressing it through music. The dynamics of estrangement, articulated in the lines ‘I’m not able to reach you ’ and ‘ the more I try, the further I push you away ’, reflect a tragic irony. It feels like a dance of approach and withdrawal, prompting listeners to contemplate the paradoxes that often occur in our most intimate relationships.  The artist’s signature melancholic tone conveys a plea for acceptance and an attempt to bridge the gap created by misunderstandings and hurt feelings. Musically, Peter Ehrling navigates familiar territory, once again leveraging it to his advantage by capturing the emotional depth.   ‘Tears

90 deep black minutes: “LIGHTS SHINING DEADLY” (Chris Mummelthey, Lisa Roderer)

“LIGHTS SHINING DEADLY” (Chris Mummelthey, Lisa Roderer)

picture provided by the artist
What implications ensue when a film artist and the former long-standing singer and co-founder of the German death metal band INCUBATOR unite? We shall address this topic. 
From death metal to lost place photograph, Chris Mummelthey is devoted to music or music is devoted to Chris Mummelthey. Eerie and desolate places throughout Europe are skilfully staged and captured by the original compositions, in which sounds and noises appear as a homage to great noise and industrial artists. In collaboration with Lisa Roderer, Chris Mummelthey explores new terrain, new horizons of the symbiosis of images and music. 
In harmony, impressions are fused and shaped into a total work of art. ‘LIGHTS SHINING DEADLY’ resembles a vernissage, an exhibition that illuminates the darkest corners and where you stroll from one work of art to the next. The breakout from the old rigid musical dress, which was laid out like a corset, is thrown off. 
New clothes are demanded by art, the snake must shed its skin to grow, one might cautiously formulate. This putting on and shedding shows Chris Mummelthey as an artist, a new artist, one who has matured and is not sceptical of new things. He has preserved the blackness, refined his work and given the images their sound. A non-traditional film that may rise to become a genre monument. 
Chris Mummelthey and Lisa Roderer give us 90 black minutes, in which we travel hypnotised through the dark corners of Europe.



Welche Implikationen ergeben sich, wenn sich eine Filmkünstlerin und der ehemalige langjährige Sänger und Mitbegründer der deutschen Death Metal-Band INCUBATOR verbünden? Dieser Thematik werden wir uns annehmen. 
picture provided by the artist
Vom Death-Metal zum Lost Place Photograph, Chris Mummelthey ist der Musik ergeben oder die Musik Chris Mummelthey. Schaurige und verödete Orte in ganz Europa werden meisterhaft inszeniert und durch die Eigenkompositionen, in denen Töne und Geräusche wie eine Huldigung an große Noise- und Industrial-Künstler erscheinen, eingefangen. In Kollaboration mit Lisa Roderer erkundet Chris Mummelthey neues Terrain, neue Horizonte der Symbiose von Bildern und Musik. 
Im Einklang werden Eindrücke verschmolzen und zu einem Gesamtkunstwerk geformt. “LIGHTS SHINING DEADLY” gleicht einer Vernissage, einer Ausstellung, die die düstersten Winkel erhellt und in der man von einem Kunstwerk zum nächsten flaniert. Der Ausbruch aus dem alten rigiden musikalischen Kleid, welches wie ein Korsett angelegt war, wird abgeworfen. 
Neue Kleider fordert die Kunst, die Schlange muss sich häuten, um zu wachsen, könnte man vorsichtig formulieren. Dieses Anlegen und Häuten zeigt Chris Mummelthey als Künstler, neuen Künstler, einer, der gereift ist und Neuem nicht skeptisch gegenübersteht. Die Schwärze hat er konserviert, sein Schaffen veredelt und den Bildern ihren Klang geschenkt. Ein nicht traditioneller Film, der womöglich zum Genremonument aufsteigt. 
Chris Mummelthey und Lisa Roderer schenken uns 90 schwarze Minuten, in denen man wie hypnotisiert durch die dunklen Ecken Europas reist.

Artist: Chris Mummelthey, Lisa Roderer
Genre: Independent-Music-Film
Style: Noise, Independent/Industrial, Soundtracks
Release: 09/02/2024
Playtime: 90 Minutes

Artists of the Week! - The Playlist